måndag 10 september 2007

The (fe)males in my class . . .

Den som kom och sa att kvinnan är en komplicerad sak vet inte vad den talat om. Antagligen var personen man, för att de brukar aldrig ha särskilt stor koll på vad de snackar om - alls.

Jag kan i alla fall säga, att efter ca. en månads studier med enbart 16 killar i min klass ( Jo, det är sant, jag är lämnad åt mitt öde), att kvinnan kan jämnföras med ett pussel (3-5 år) medan mannen är ett 1000-bitars . . .

Låt mig framför de ytterst märkbara kontrasterna som bländar en.

Exempel
#1.
De rapar, pruttar, snackar porr, bröststorlekar och svett. Skulle dock någon utanför gänget lägga in en kommentar, är personen äcklig.

#2.
Man är en nörd om man lägger möda på skolarbetet och har bra betyg. Har man lägre än deras medelvärde, ja, då är man pantad istället.

#3.
Tjejer är irriterande då de fånar sig för killar och snackar skit med deras tjejkompisar. Tjejer som inte fånar sig har "torrhets-stämpel".
Efter att ni läst detta förstår ni säkert att tjejer knappast är de ända som snackar skit . . .

Inga kommentarer: